Usługa umożliwia wpisanie wyborcy na jego wniosek do rejestru wyborców
Wyborcy, który zamieszkuje na stałe w innej gminie, niż ta w której jest zameldowany
Organ gminy (wójt, burmistrz, prezydent miasta)
Kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie wpisanie do rejestru wyborców
Wpisanie wyborcy na jego wniosek do rejestru wyborców
1. Złożenie wniosku
2. Sprawdzenie, czy wyborca stale zamieszkuje pod wskazanym adresem
3. Dokonanie wpisania lub odmowa wpisania (w formie decyzji administracyjnej)
4. Po wpisaniu gmina zawiadamia gminę, w której wyborca jest zameldowany lub był ostatnio zameldowany
5. Wprowadzenie w gminie zameldowania informacji dodatkowej do rejestru wyborców
Do 3 dni od dnia wniesienia wniosku